Om föreningen

Bilparkering: Till fastigheten hör fem garageplatser och sju parkeringsplatser med uttag för motorvärmare på gården. Anmälan till kö för garage- eller parkeringsplats sker hos föreningens ordförande.

Cykelrum finns i källaren Storgatan 6 och på Höganäsgatan 3A. Utomhus är cykelparkering endast tillåten i de cykelställ som finns uppställda på gården. Eftersom gårdsplanen är trång kan cyklar på andra ställen hindra servicebilar som måste köra in på gården. Parkera inga cyklar på trottoaren i anslutning till våra två fastigheter. Fastlåsning av cyklar i staket, stuprör eller liknande är inte tillåten. Skrotade/utrangerade eller trasiga cyklar får inte lämnas på gården eller i våra cykelrum.

Entrédörrar får inte ställas upp utan uppsikt. Portkoden slutar gälla kl 21 och sedan krävs nyckel för att komma in.

Tvättstugan finns i källaren Storgatan 6. Se separat rubrik för information om denna

Soprummet ligger med ingång från gården i huset Höganäsgatan, mellan garagen och källaruppgången till Höganäsgatan 3 A.
Se separat rubrik för information om sopsortering.

Renovering. Om du har för avsikt att renovera din bostadsrättslägenhet ska föreningens styrelse kontaktas i god tid innan arbetet påbörjas. Vissa ingrepp i lägenheten kräver styrelsens godkännande.

Rökning är förbjuden i alla allmänna utrymmen såsom trappuppgångar, källare och vind etc. Ovanför dörrarna vid husens entréer finns friskluftsintag till trapphusen. Var vänlig och tänk på att inte röka där, annars sugs cigarettröken rakt in i lägenheterna!

Nedskräpning är givetvis inte tillåten. Kasta inte cigarettfimpar och annat skräp på gårdsplanen, vid ytterdörrarna eller i fastigheterna.

Stadgar, nyckelkvittens, ordningsregler och aktuell årsredovisning är handlingar som du behöver spara till en ev. försäljning av din bostadsrätt.

Fastighetsskötsel sköts av Upplands Fastighetsservice i Uppsala AB, som kan kontaktas vid behov av avloppsrensning, mindre reparationer m.m. Du betalar själv den kostnaden. Fastighetsskötaren nås på telefon 018-444 09 00 mellan 07.00-16.00. Ring inte fastighetsskötaren själv angående sådant som behöver åtgärdas för hela föreningens räkning, förankra ärendet med styrelsen istället.

Anslagstavla för meddelanden finns uppsatt i källaren Storgatan 6 utanför tvättstugan. Viktiga meddelanden såsom årsmöteskallelse utdelas i era brevlådor.