Tvättstugan

Som medlem i bostadsrättsföreningen får du nyttja tvättstuga och torkrum utan extra kostnad. Dessa finns belägna i källaren på Storgatan 6 och det finns en särskild nyckel in till dem. Denna nyckel hänger normalt på en krok utanför dörren till tvättstugan och det är meningen att den ska hängas tillbaka när du avslutat ditt tvättpass.

Skulle du råka låsa in tvättstugenyckeln i tvättstugan kan du be vem som helst i styrelsen att öppna åt dig då styrelsenyckeln också passar där.

Kallvattnet i föreningen är avhärdat så du ska dosera tvättmedel för mjukt vatten.

I torkrummet finns även en mangel som du kan använda under den tid du har bokat tvättstugan.

Boka endast en tid åt gången! Det vill säga boka inte en ny tid förrän ditt tvättpass påbörjats.

Vad gäller de korta tvättpassen mitt på dagen (12-14 och 14-17) så går det bra att slå ihop dessa till ett pass om du så önskar.

Om du inte kan tvätta på den tid du bokat, ta bort din bokning så fort som möjligt så kanske du gör en granne glad!

Börjar du inte tvätta inom en halvtimme från och med den tid ditt tvättpass startar, är det tillåtet för annan medlem att överta din tid.

Det är strängt förbjudet att stryka över eller ändra andra medlemmars bokningar.

Respektera bokningstiderna på listan! Att man inte får börja tvätta före första tiden på morgonen eller senare på kvällen beror på att bullret från tvättstuga och torkrum når högt upp i huset. Om du tvättar sist på dagen kan givetvis kläderna hänga kvar på tork så länge du vill på kvällen, men stäng av avfuktaren så att det inte bullrar.

Håll rent och snyggt efter dig i såväl tvättstuga som torkrum. Läs de städinstruktioner som finns innanför respektive dörr och se till att följa dessa rutiner. Vårt städbolag städar inte i dessa rum utan det sköter vi helt och hållet själva. Vid slarv med städning kan styrelsen besluta om avstängning från tvättstugan.